«اداره پذیرش و ثبت نام» یکی از اداره های زیرمجموعه
مدیریت امور آموزشی دانشگاه می باشد که خود از واحدهای ثبت نام، انتخاب واحد، امور ارزشیابی، نظام وظیفه، نقل و انتقال، میهمانی، ریز نمرات ، شهریه و ارزشیابی تشکیل شده است. این اداره براساس رسالت آموزشی خود، مسائل آموزشی تمامی مقاطع تحصیلی از کاردانی تا فوق تخصصی را از بدو ثبت نام تا دانش آموختگی ایشان پایش و نظارت می نماید.
در این واحد در راستای دولت الکترونیک و ارتقای خدمات آموزشی به دانشجویان، تمامی فرایندهای ثبت نام پذیرفته شدگان مقاطع مختلف تحصیلی، گواهی اشتغال به تحصیل، درخواست میهمانی و انتقالی و انجام تسویه حساب و ... از طریق سامانه آموزشی
سبا به آدرس الکترونیکی
Saba.Sums.ac.ir انجام می پذیرد.
شرح وظایف:
- انجام ثبت نام کلیه پذیرفته شدگان در کلیه مقاطع تحصیلی
- ارائه خدمات آموزشی از قبیل صدور گواهی اشتغال به تحصیل، امور نظام وظیفه، اعطای فرصت ارفاقی و اضافی، انصراف از تحصیل دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکترای عمومی
- پایش و نظارت بر روند تحصیلی دانشجویان و حسن اجرای آئین نامه ها و مقررات مربوطه و ارائه گزارشات ادواری
- پایش و نظارت بر نحوه ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان در سطح دانشکده های تابعه
- اطلاع رسانی به کلیه دانشجویان و پذیرفته شدگان از طریق بروزرسانی وب سایت، پیامک و ایمیل
- دریافت مجوز نظام وظیفه جهت مقاطع و رشته های جدید تحصیلی
- اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو، نظارت بر رعایت ظرفیت اعلام شده و ارائه گزارش
- پذیرش دانشجوی میهمان و انتقالی
- ابلاغ تقویم آموزشی
- برگزاری آزمون های سراسری وزارت متبوع
- تکریم و ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین
- سایر وظایف محوله