پرسش های متداول حوزه پذیرش و ثبت نام |
---|
کدام دسته از دانشجویان می بایست سند تعهد محضری تنظیم نمایند؟ دانشجویانی که با استفاده از سهمیه های خاص (مناطق محروم و ...) پذیرفته می شوند می بایست نسبت به تنظیم و تحویل سند تعهد محضری اقدام نمایند. |
شرایط تنظیم سند تعهد محضری چگونه است؟ نحوه تنظیم سند تعهد محضری، شرایط و تعداد ضامنین در حوزه اختیارات اداره حقوقی دانشگاه می باشد. |
آیا وثیقه آموزش رایگان می تواند به صورت سند ملکی، سفته یا چک باشد؟ این موضوع در حیطه اختیارات اداره حقوقی دانشگاه می باشد و می بایست به طبقه دوم ساختمان مرکزی دانشگاه، اداره حقوقی مراجعه نمایید. |
آیا دانشجویان شهریه پرداز جهت خروج از کشور نیاز به وثیقه دارند؟ خیر |
آیا تاییدیه مقطع قبل دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد توسط دانشگاه انجام می شود؟ خیر، این دانشجویان می بایست به سامانه Estelam.iau.ir مراجعه و بارکد مربوطه را به اتاق 206 تحویل نمایند. |
آیا تاییدیه مقطع قبل دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه پیام نور توسط دانشگاه انجام می شود؟ خیر، این دانشجویان می بایست خود به سامانه Portal.Saorag.ir مراجعه و بارکد مربوطه را به اتاق 206 تحویل نمایند. |
استرداد وثیقه آموزش رایگان چه موقع امکان پذیر می باشد؟ بعد از اتمام تاریخ خروج از کشور دانشجو با مراجعه حضوری امکان پذیر می باشد. قبل از تاریخ مذکور می بایست گذرنامه ارائه گردد. |
مبلغ هزینه انصراف قابل تخفیف یا قسطی شدن دارد؟ خیر، زیرا بخشنامه وزارتی است و در حیطه اختیارات دانشگاه نمی باشد. |
آیا دانشجویان دختر جهت خروج از کشور نیاز به وثیقه و فرم خروج از کشور دارند؟ خیر، این وثیقه برای دختران صرفا زمانی که متقاضی صدور گواهی اشتغال به تحصیل با ارزش ترجمه رسمی می باشند، قابل اخذ می باشد. |
پرسش های متداول حوزه انصراف و خروج از کشور |
---|
مبلغ وثیقه آموزش رایگان جهت خروج از کشور چقدر می باشد؟ برای مقاطع مختلف میزان سرانه سالانه تعیین شده سازمان برنامه و بودجه در سال 1402 و طول دوره به شرح ذیل می باشد:
مبالغ فوق در ضریب منطقه قبولی نیز ضرب می شود. |
هزینه انصراف و اخراج دانشجویان چقدر است؟ هزینه ای که دانشجو درصورت انصراف یا اخراج می بایست پرداخت نماید، براساس مقطع تحصیلی به شرح ذیل می باشد:
|
آیا وثیقه آموزش رایگان می تواند به صورت سند ملکی، سفته یا چک باشد؟ این موضوع در حیطه اختیارات اداره حقوقی دانشگاه می باشد و می بایست به طبقه دوم ساختمان مرکزی دانشگاه، اداره حقوقی مراجعه نمایید. |
آیا دانشجویان شهریه پرداز جهت خروج از کشور نیاز به وثیقه دارند؟ خیر |
آیا تاییدیه مقطع قبل دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد توسط دانشگاه انجام می شود؟ خیر، این دانشجویان می بایست به سامانه http://estelam.iau.ir مراجعه و بارکد مربوطه را به اتاق 206 تحویل نمایند. |
آیا تاییدیه مقطع قبل دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه پیام نور توسط دانشگاه انجام می شود؟ خیر، این دانشجویان می بایست خود به سامانه http://portal.saorag.ir مراجعه و بارکد مربوطه را به اتاق 206 تحویل نمایند. |
استرداد وثیقه آموزش رایگان چه موقع امکان پذیر می باشد؟ بعد از اتمام تاریخ خروج از کشور دانشجو با مراجعه حضوری امکان پذیر می باشد. قبل از تاریخ مذکور می بایست گذرنامه ارائه گردد. |
مبلغ هزینه انصراف قابل تخفیف یا قسطی شدن دارد؟ خیر، زیرا بخشنامه وزارتی است و در حیطه اختیارات دانشگاه نمی باشد. |
آیا دانشجویان دختر جهت خروج از کشور نیاز به وثیقه و فرم خروج از کشور دارند؟ خیر، این وثیقه برای دختران صرفا زمانی که متقاضی صدور گواهی اشتغال به تحصیل با ارزش ترجمه رسمی می باشند، قابل اخذ می باشد. |
پرسش های متداول حوزه نقل و انتقالات |
---|
دانشجویان متقاضی میهمانی و انتقالی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز چه زمانی می توانند نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند؟ در بازه مشخص شده از سمت وزارت بهداشت (اردیبهشت و خردادماه هر سال) |
نحوه ارسال درخواست دانشجویان متقاضی از چه طریقی می باشد؟ از طریق سامانه های درخواست میهمانی به آدرس Guest.Behdasht.gov.ir و درخواست انتقالی به Transmission.Behdasht.gov.ir |
دانشجویان متقاضی بایستی دارای چه شرایطی باشند؟ اولویت بررسی درخواستها با شرایط زیر می باشد:
|
نتایج پذیرفته شدگان درخواست های میهمانی و انتقالی چه زمانی و از چه طریقی اعلام می گردد؟ کمیسیون نقل و انتقالات دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت سالانه در تابستان هر سال برگزار میگردد و نتایج نیز از طریق سامانه نقل و انتقالات وزارت بهداشت اعلام گردیده و نیاز به مراجعه حضوری نمی باشد. |
دانشجویان متقاضی تغییر رشته مقاطع کارشناسی و دکترای عمومی تا چه زمانی از تحصیل می توانند درخواست خود را ارسال نمایند؟ دانشجویان مقطع کارشناسی تا پیش از گذراندن یک دوم از واحدها و مقطع دکترای عمومی تا پیش از گذراندن یک سوم واحدها در صورت کسب نمره علمی کنکور در آن رشته می توانند درخواست خود را از طریق سامانه نقل و انتقالات (بین دانشگاهی) و اتوماسیون اداری از طریق دانشکده ها (داخلی) ارسال نمایند. |
امکان بررسی درخواست دانشجویان رشته پزشکی دوره بالینی خارج از کمیسیون نقل و انتقالات جهت گذراندن واحدهای کارآموزی و کارورزی وجود دارد؟ بلی. این دسته از متقاضیان می توانند در هر نیمسال تحصیلی 3 ماه در صورت موافقت دانشکده و داشتن ظرفیت در بخش مورد نظر، فرم میهمانی خود را به مدیریت امور آموزشی (واحد نقل و انتقالات) تحویل داده و نسبت به ثبت درخواست میهمانی از طریق سامانه سبا به آدرس Saba.Sums.ac.ir اقدام نمایند. |
شرایط انتقالی دانشجویان سهمیه شاهد و ایثارگر به چه صورت می باشد؟ این دسته از متقاضیان می بایست در زمان اعلام شده از طرف ستاد شاهد و ایثارگر وزارت متبوع از طریق سایت ShahedTransmission.Behdasht.gov.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است صرفا فرزندان جانباز 25 درصد به بالا مجاز به ثبت درخواست می باشند. |
نحوه انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به چه صورت می باشد؟ دانشجویان متقاضی بایستی با مراجعه به مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت نسبت به کسب مجوز تحصیل در دانشگاههای علوم پزشکی داخل کشور اقدام نمایند. |
نحوه درخواست دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز متقاضی میهمانی به سایر دانشگاه های علوم پزشکی به چه صورت می باشد؟ این دسته از متقاضیان بایستی با مراجعه به سامانه سبا به آدرس Saba.Sums.ac.ir نسبت به درخواست میهمانی به خود اقدام نموده و پس از تایید و دریافت نامه میهمانی، درخواست خود را از طریق سامانه نقل و انتقالات وزارت بهداشت ارسال نمایند. |
نحوه درخواست دانشجویان متقاضی انتقالی به سایر دانشگاه های علوم پزشکی به چه صورت می باشد؟ این دسته از دانشجویان می بایست از طریق سامانه نقل و انتقال وزارت بهداشت در صورت داشتن شرایط انتقالی (ازدواج، بیماری صعب العلاج یا کفالت و سرپرستی خانواده پس از قبولی در کنکور و یا کسب نمره علمی کنکور آن رشته) نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند. |
پرسش های متداول حوزه ارزشیابی |
---|
چگونه درخواست مرخصی تحصیلی دهیم؟ دو هفته قبل از انتخاب واحد از طریق سامانه سبا، قسمت مکاتبات اداری، فرمهای درخواست، درخواست مرخصی را تکمیل و دکمه ارسال را بزنید. |
در طول نیمسال چگونه درخواست مرخصی تحصیلی دهیم؟ در صورت داشتن دلیل موجه جهت مرخصی مدارک و مستندات موجود را به آموزش دانشکده تحویل داده و از طریق اتوماسیون اداری ارسال گردد. |
چگونه درخواست انصراف از تحصیل دهیم؟ از طریق سامانه سبا، قسمت مکاتبات اداری، فرمهای درخواست، درخواست انصراف از تحصیل را تکمیل و دکمه ارسال را بزنید. |
چگونه درخواست بازگشت به تحصیل دهیم؟ با مراجعه به آموزش دانشکده درخواست بازگشت به تحصیل را ارائه تا از طریق اتوماسیون اداری ارسال گردد. |
کمیته منتخب آموزشی در چه تاریخی برگزار می شود؟ کمیته منتخب بر اساس تعداد پرونده های ارجاع شده به این کمیته برگزار می شود و تاریخ مشخص و از پیش تعیین شده ای ندارد. |
کمیسیون موارد خاص در چه تاریخی برگزار می شود؟ دو بار در سال تحصیلی (معمولا اواخر هر نیمسال تحصیلی) برگزار می شود. |
کمیته منطقه ای در چه تاریخی برگزار می شود؟ دو بار در سال تحصیلی (معمولا اواخر هر نیمسال تحصیلی) برگزار می شود. |
پرسش های متداول حوزه تعهد محضری |
---|
کدام دسته از دانشجویان می بایست سند تعهد محضری تنظیم نمایند؟ دانشجویانی که با استفاده از سهمیه های خاص (مناطق محروم و ...) پذیرفته می شوند، می بایست نسبت به تنظیم و تحویل سند تعهد محضری اقدام نمایند. |
شرایط تنظیم سند تعهد محضری چگونه است؟ نحوه تنظیم سند تعهد محضری، شرایط و تعداد ضامنین در حوزه اختیارات اداره حقوقی دانشگاه می باشد. |
پرسش های متداول حوزه کارت دانشجویی |
---|
در صورت مفقود شدن کارت دانشجویی، جهت صدور کارت المثنی بایستی چه اقدامی انجام داد؟ درخواست صدور کارت المثنی فقط از طریق سامانه سبا انجام پذیر است و دانشجو باید بعد از ورود به سامانه سبا و کلیک بر روی مکاتبات اداری و سپس فرم های درخواست، درخواست صدور کارت شناسایی و سپس درخواست کارت المثنی را انتخاب نماید. لازم به ذکر است صدور کارت المثنی مستلزم پرداخت هزینه می باشد. |
در ابتدای سال تحصیلی جهت دانشجویان جدید الورود کارت چگونه صادر می گردد؟ کارت دانشجویان جدیدالورود براساس لیست دریافتی از سازمان سنجش صادر و پس از فعال نمودن کارت توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی، به دانشکده محل تحصیل دانشجو ارسال می گردد. دانشجو با مراجعه به واحد آموزش دانشکده، می تواند کارت خود را دریافت نماید. |
کارت دانشجویی چگونه فعال می شود؟ جهت استفاده از قابلیت الکترونیکی کارت دانشجویی (حضور و غیاب، تغذیه، تربیت بدنی)، می بایست با مراجعه به باشگاه دانشجویان (واقع در خیابان نشاط - جنب پل جهاد دانشگاهی) کارت خود را فعال نمایید. |
پرسش های متداول حوزه انتخاب واحد |
---|
تطبیق واحد از کدام دانشگاه ها امکان پذیر می باشد؟ تطبیق واحد دروس از کلیه دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم از جمله دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور و علوم کاربردی (به استثنای زیر شاخه علوم پزشکی) مجاز می باشد. |
شرایط تطبیق دروس چگونه است؟
پذیرش دروس عمومی و پایه (رشته های علوم پزشکی) که دانشجویان قبلا در مقاطع کاردانی، کارشناسی یا کارشناسی ارشد ناپیوسته گذرانده اند در دوره دکترای عمومی با نمره بالای 12 و موافقت گروه های آموزشی بلامانع می باشد. |
تعداد دفعات مجاز معرفی به استاد چند بار است؟ رشته های پزشکی و دندانپزشکی 4 بار، رشته داروسازی 3 بار، مقطع کارشناسی پیوسته 2 بار، کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 1 بار، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی 1 بار |
معدل کل برای اخذ درس به صورت معرفی به استاد چند است؟ دانشجویان مقطع کارشناسی و دکترای عمومی 12، کارشناسی ارشد 14، دکترای تخصصی 15 |
چه زمانی دانشجو می تواند درسی را که تاکنون نگذرانده است به صورت معرفی به استاد اخذ نماید؟ در صورتی که درس نظری باشد و دانشجو صرفا با اخذ این درس فارغ التحصیل گردد با معدل کل بالای 12 می تواند درس را به صورت معرفی به استاد اخذ کند. |
آیا دانشجو می تواند درس عملی را به صورت معرفی به استاد بگیرد؟ خیر. این امکان وجود ندارد. |
آیا دانشجو می تواند درس نظری – عملی را به صورت معرفی به استاد بگیرد؟ در صورتی که دانشجو قبلا درس را اخذ و از قسمت عملی نمره قبولی کسب کرده باشد، با رای کمیته منتخب می تواند درس را به صورت معرفی به استاد اخذ نماید. |
آیا دانشجویی که قبلا درس را اخذ و در امتحان آن شرکت ننموده و غیبت امتحانی ثبت گردیده می تواند درس را به صورت معرفی به استاد اخذ کند؟ خیر، دانشجو باید درس را به صورت عادی انتخاب واحد و بگذراند. |
آیا دانشجو درسی را که قبلا به صورت معرفی به استاد اخذ و مردود شده است، می تواند مجدد به صورت معرفی به استاد اخذ نماید؟ خیر، دانشجو باید درس را به صورت عادی انتخاب واحد نماید و بگذراند. |
آیا دانشجویان تحصیلات تکمیلی (ارشد، دکترای تخصصی) می توانند درسی را به صورت معرفی به استاد بگیرند؟ براساس نظر دانشکده و رای شورای تحصیلات تکمیلی درخواست دانشجویان بررسی می گردد. |
شرایط استفاده از حذف مرکز گسترش چیست؟ اگر دانشجو درسی را مردود شده باشد و اولین بار پس از اخذ آن درس نمره بالای 16 کسب نماید، می تواند نمره مردودی خود را حذف نماید. |
اگر دانشجو در جلسه امتحان شرکت نکرده باشد و وضعیت نمره او صفر و غیبت امتحانی باشد، می تواند از حذف مرکز گسترش استفاده نماید؟ خیر. این امکان وجود ندارد. |
دانشجویان در طول دوره تحصیل چند بار می توانند از حذف مرکز گسترش استفاده نمایند؟ مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 1 بار، کارشناسی پیوسته 2 بار، دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) 4 بار |
آیا دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند از حذف مرکز گسترش استفاده کنند؟ خیر. این امکان وجود ندارد. |
دانشجویان شاهد و ایثارگر چندبار می توانند از حذف ماده 10 آیین نامه دانشجویان شاهد و ایثارگر استفاده نمایند؟ 3 بار |
شرایط استفاده از حذف ماده 10 آیین نامه دانشجویان شاهد و ایثارگر چیست؟ اگر دانشجو درسی را مردود شده است و پس از آن نمره بالای 12 کسب نماید، می تواند دروس مردودی را حذف نماید. |
نمرات دروس دانشجویان میهمان به سایر دانشگاه ها از چند پذیرفته است؟ از 10 |
نمرات دروس دانشجویان انتقالی از چند پذیرفته است؟ نمرات 12 و بالاتر و با موافقت دانشکده نمرات بین 10 تا 12 مورد پذیرش می باشد. برای دانشجویان سهمیه شاهد کلیه دروس با نمرات بالای 10 مورد پذیرش می باشد. |
پرسش های متداول حوزه تحصیلات تکمیلی |
---|
فرایند نقل و انتقالات دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی چگونه است؟ طبق آیین نامه های آموزشی نقل و انتقالات در دوره های تحصیلات تکمیلی ممنوع می باشد؛ مگر در شرایط خاص شامل ازدواج بعد از قبولی، بیماری صعب العلاج دانشجو بعد از قبولی، کفالت رسمی از دادگستری). در صورت داشتن هر کدام از شرایط مذکور، دانشجوی متقاضی می بایست نسبت به ارایه درخواست به دانشگاه مبدا، اقدام و پس از اظهارنظر دانشگاه مقصد، موضوع در کمیسیون نقل و انتقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی وزارت بهداشت مطرح و تصمیم گیری می شود. |
فرایند نقل و انتقالات دانشجویان دوره دستیاری پزشکی چگونه است؟ دستیاران می بایست نسبت به ثبت درخواست میهمانی یا انتقالی در سامانه های نقل و انتقالات وزارت بهداشت (سامانه درخواست انتقال دستياران تخصصي به نشانی SpecialistTransmition.Behdasht.gov.ir یا سامانه درخواست ميهماني دستياران تخصصي به نشانی SGuest.Behdasht.gov.ir) اقدام و در صورت موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد، با پرداخت شهریه تا سقف 12 ماه می توانند میهمان شوند. تصمیم گیری نهایی در خصوص انتقالی دستیاران پس از موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد، در اختیار دبیرخانه شورای تخصصی وزارت بهداشت می باشد که هر ساله در دو نوبت برگزار می شود. ضمنا فقط با درخواست دانشجویانی که حائز شرایط مجاز (ازدواج بعد از قبولی دانشجوی دختر، بیماری صعب العلاج دانشجو بعد از قبولی، کفالت رسمی از دادگستری و تحصیل همزمان هر دو زوج در دوره دستیاری) موافقت می گردد و سایر دانشجویان نیز در صورت موافقت می بایست نسبت به پرداخت شهریه اقدام نمایند. |
سنوات مجاز تحصیل دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی چند سال می باشد؟ سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد 3 سال (6 نیمسال) می باشد و سنوات مجاز دانشجویان دکترای تخصصی ورودی 1398 به بعد 8 نیمسال می باشد. پس از پایان این سنوات مجاز دانشجویان در صورت نیاز می بایست نسبت به درخواست ارفاق سنوات اقدام نمایند. |
فرایند درخواست ارفاق سنوات چگونه است؟ دانشجویان جهت ارفاق سنوات می توانند از طریق سامانه سبا، مکاتبات اداری، درخواست مجوز ادامه تحصیل، نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند تا موضوع در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مطرح شده و در صورت موافقت مجوز ادامه تحصیل دریافت نمایند. |