«اداره پذیرش و ثبت نام» یکی از اداره های زیرمجموعه مدیریت امور آموزشی دانشگاه می باشد که خود از  واحدهای ثبت نام، انتخاب واحد، امور ارزشیابی، نظام وظیفه، نقل و انتقال، میهمانی، ریز نمرات ، شهریه و ارزشیابی تشکیل شده است. این اداره براساس رسالت آموزشی خود، مسائل آموزشی تمامی مقاطع تحصیلی از کاردانی تا فوق تخصصی را از بدو ثبت نام تا دانش آموختگی ایشان پایش و نظارت می نماید.

در این واحد در راستای دولت الکترونیک و ارتقای خدمات آموزشی به دانشجویان، تمامی فرایندهای ثبت نام پذیرفته شدگان مقاطع مختلف تحصیلی، گواهی اشتغال به تحصیل، درخواست میهمانی و انتقالی و انجام تسویه حساب و ... از طریق سامانه آموزشی سبا به آدرس الکترونیکی saba.sums.ac.ir انجام می پذیرد.

 
شرح وظایف:
  1. انجام ثبت نام کلیه پذیرفته شدگان در کلیه مقاطع تحصیلی
  2. ارائه خدمات آموزشی از قبیل صدور گواهی اشتغال به تحصیل، امور نظام وظیفه، اعطای فرصت ارفاقی و اضافی، انصراف از تحصیل دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکترای عمومی
  3. پایش و نظارت بر روند تحصیلی دانشجویان و حسن اجرای آئین نامه‌ها و مقررات مربوطه و ارائه گزارشات ادواری
  4. پایش و نظارت بر نحوه ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان در سطح دانشکده‌های تابعه
  5. اطلاع رسانی به کلیه دانشجویان و پذیرفته شدگان از طریق بروزرسانی وب سایت، پیامک و ایمیل
  6. دریافت مجوز نظام وظیفه جهت مقاطع و رشته های جدید تحصیلی
  7. اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو، نظارت بر رعایت ظرفیت اعلام شده و ارائه گزارش
  8. پذیرش دانشجوی میهمان و انتقالی
  9. ابلاغ تقویم آموزشی
  10. برگزاری آزمون های سراسری وزارت متبوع
  11. تکریم و ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین
  12. سایر وظایف محوله