• 1403/07/15
  • - تعداد بازدید: 2589
  • زمان مطالعه : 12 دقیقه

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون پذیرش کارشناسی ناپیوسته 1403

با عرض سلام و تبریک به مناسبت موفقیت شما در آزمون پذیرش کارشناسی ناپیوسته ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور سال 1403، نحوه اقدام، زمان و مدارک لازم جهت ثبت نام به شرح زیر اعلام می گردد:

توجه 1: ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت الکترونیکی بوده و نیاز به مراجعه حضوری نمی باشد.

توجه 2: پس از انجام ثبت نام الکترونیک و در صورت تائید ثبت نام توسط کارشناسان، نامه معرفی به صورت الکترونیک به معاونت آموزش دانشکده محل تحصیل شما ارسال خواهد شد.

توجه 3: مسئولیت صحت کلیه اطلاعات ارسال شده از طریق ثبت نام الکترونیکی به عهده شخص دانشجو می باشد. در صورت ارسال اطلاعات و مدارک و مستندات غیر واقعی، ثبت نام شما لغو گردیده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسئولیتی در این موارد ندارد.

توجه 4: جهت انجام ثبت نام از روز دوشنبه به تاریخ 1403/07/16 لغایت چهارشنبه به تاریخ 1403/07/18 به سایت Saba.Sums.ac.ir (گزینه پذیرش) مراجعه نمایید. لطفا توجه فرمایید که عدم اقدام در موعد اعلام شده برای ثبت نام به طریقی که در این اطلاعیه مشخص گردیده به منزله انصراف از تحصیل قلمداد می گردد.
 
توجه 5: جهت ورود به سایت ثبت نام الکترونیکی از کد ملی به عنوان نام کاربری و از شماره شناسنامه به عنوان رمز عبور استفاده نمایید. (در صورتی که ابتدای شماره شناسنامه شما عدد صفر وجود دارد، هنگام وارد کردن رمز عبور، صفرهای اول را وارد ننمایید.)

تذکر: مسئولیت کلیه اطلاعات مربوط به ثبت نام به عهده دانشجو بوده، لذا در صورت ثبت نام توسط کافی نت یا سایر افراد، لطفا تاکید گردد که اطلاعیه ثبت نام توسط فرد ثبت نام کننده حتما به طور کامل مطالعه شده و با تایید اطلاعات، توسط دانشجو انجام گیرد.

ردیف مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام الکترونیکی
1 تمام صفحات شناسنامه
 
  • حجم هر فایل حداکثر 200 کیلوبایت
2 عکس پرسنلی
 
  • عکس رنگی
  • ابعاد عکس 4*3 و بدون حاشیه
  • عکس باید با ابعاد حداکثر 400*300 و حداقل 300*200 پیکسل (حداکثر حجم 32 کیلوبایت) اسکن و در قالب JPG ذخیره شود.
  • تصویر متقاضی باید تمام رخ، کاملاً واضح و بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
  • عکس، مربوط به سال جاری، رنگی و با زمینه سفید باشد.
  • اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و مدارک مشابه) قابل قبول نیست.

راهنمای تصویری عکس استاندارد

3 پشت و روی کارت ملی
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • پذیرفته شدگانی که فاقد کارت ملی هوشمند می باشند کارت ملی قدیمی + رسید کارت ملی هوشمند بارگذاری نمایند.
4 مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه شامل یکی از مدارک زیر (ویژه آقایان)
 
  • تصویر کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، ایثارگران و موارد خاص)
  • تصویر برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و سایر ...) در مدت اعتبار آن
  • ارائه برگ اعزام به خدمت

تذکر: مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و درصورت  قبولی در دانشگاه، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه مجاز به ثبت نام از آنان نیست.

تذکر: جهت دریافت معافیت تحصیلی به درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانی Sakha.ePolice.ir مراجعه و پس از دریافت معافیت تحصیلی بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایید. داوطلبانی که در حال انجام خدمت وظیفه عمومی یا پیام آوران بهداشت می باشند با مراجعه به همان درگاه نسبت به انجام امور مربوط به ترخیص از یگان و به دنبال آن اخذ معافیت تحصیلی اقدام نمایند. بدیهی است این دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در زمینه ترخیص و صدور معافیت مشمولین در حال انجام خدمت وظیفه بر عهده ندارد.

 

راهنمای تصویری دریافت معافیت تحصیلی

5 تصویر فرم تسویه حساب صندوق رفاه دانشجویان یا فرم میزان بدهی
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • جهت اخذ فرم تسویه حساب صندوق رفاه یا فرم میزان بدهی می‌توانید به سایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به نشانی Students.Srd.ir نامه های صادره، مراجعه و فایل مربوطه را پس از دانلود، اسکن و بارگذاری نمایید. چنانچه در قسمت نامه های صادره برای شما نامه ثبت نشده است می بایست در قسمت ارسال درخواست، تقاضای خود را ثبت، سپس نامه تسویه حساب یا فرم میزان بدهی صادر می گردد.
  • فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی‌نیاز به ارائه مدرک فوق ندارند.

تذکر: دقت نمایید حتما فرم دریافتی از سایت صندوق رفاه مربوط به مقطع قبل را بارگذاری نمایید.

 

راهنمای دریافت گواهی تسویه حساب صندوق رفاه

6 دانشنامه یا گواهینامه پایان تحصیلات یا مدرکی که نشان دهنده فراغت از تحصیل در مقطع کاردانی باشد
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • دانشنامه یا گواهینامه پایان تحصیلات دوره کاردانی یا مدرکی که نشان دهنده فراغت از تحصیل در دوره کاردانی حداکثر تا تاریخ 1403/06/31 برای پذیرفته شدگان نیمسال اول و حداکثر تا تاریخ 1403/11/30 برای پذیرفته شدگان نیمسال دوم باشد.
  • برای آن دسته از پذیرفته شدگانی که دانشجوی ترم آخر مقطع کاردانی می باشند و ارایه اصل یا گواهی مدرک کاردانی امکانپذیر نمی باشد، لازم است «فرم شماره 6» را با امضای دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک کاردانی ارایه نمایند.

دریافت فرم شماره 6

7 تصویر پایان یا معافیت از طرح دوره کاردانی
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
8 موافقت نامه بدون قید و شرط از بالاترین مقام اداری (ویژه مستخدمین دستگاه ها)
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • کلیه مستخدمین دستگاه های دولتی و سازمان های نظامی جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته، ملزم به ارائه موافقت نامه بدون قید و شرط در زمان ثبت نام می باشند.
  • این گواهی مخصوص مستخدمین دستگاه های دولتی و سازمان های نظامی می باشد. سایر پذیرفته شدگان نیازی به ارائه مدرک فوق ندارند و هنگام ثبت نام الکترونیکی گزینه «فاقد شغل» را در فرم مشخصات شغلی انتخاب نمایند.
9 اسکن اطلاعات فردی، تحصیلی و شغلی
 
  • پس از تکمیل اطلاعات شناسنامه ای، خانوادگی، مقاطع تحصیلی پایه و شغلی در هنگام ثبت نام در «سامانه ثبت نام الکترونیک» ضروری است نسبت به چاپ فرم مربوطه اقدام و پس از امضاء به صورت فایل JPG بارگذاری نمایید.
10 فرم تعهد ثبت نام الکترونیکی
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • کلیه پذیرفته شدگان می بایست فرم خام تعهد ثبت نام الکترونیکی را پرینت و پس از تکمیل و امضای آن بر روی سامانه ثبت نام الکترونیکی بارگذاری نمایند.

فرم خام تعهد ثبت نام الکترونیکی

11 اسکن تأییدیه تحصیلی (ویژه پذیرفته شدگانی که مقاطع تحصیلی قبل خود را در دانشگاه های آزاد، پیام نور یا وزارت علوم گذرانده اند)
 
  • دانشجویانی که مقاطع تحصیلی قبل خود را در دانشگاه های آزاد، پیام نور و یا دانشگاه های وزارت علوم گذرانده اند، می بایست جهت دریافت تأییدیه تحصیلی از طریق سامانه‌های Estelam.iau.ir (جهت استعلام از دانشگاه آزاد) و Portal.Saorg.ir (جهت استعلام از دانشگاه پیام نور یا دانشگاه های وزارت علوم) اقدام نموده و نتیجه‌ی درخواست تأییدیه تحصیلی را از سامانه های ذکر شده دریافت و در سامانه ثبت نام الکترونیکی در مرحله «اسکن مدارک» در قسمت «تأییدیه تحصیلی مقطع قبل» بارگذاری نمایند.

راهنمای دریافت تأییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی

راهنمای دریافت تأییدیه تحصیلی دانشگاه پیام نور و دانشگاه های وزارت علوم

12 فرم های شماره 1 و 2 و 4
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • این فرم ها شامل تمامی دانشجویان بوده و می بایست پس از تکمیل و امضا، در سامانه ثبت نام بارگذاری گردد.

تذکر: پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) نیاز به تکمیل فرم شماره 4 ندارند.

 

دریافت فرم های 1 و 2 و 4


نکته 1: کلیه پذیرفته شدگان می بایست مدارک مشروحه فوق را در تاریخ های ذکر شده از طریق سامانه ثبت نام الکترونیک اسکن، بارگذاری و ارسال نمایند. پس از ارسال درخواست ثبت نام به صورت الکترونیک، مدارک ارسالی توسط کارشناسان ثبت نام کنترل شده و در صورت تایید، شماره دانشجویی اختصاص می‌یابد و مراتب تایید ثبت نام دانشجو از طریق نامه و سامانه آموزشی سبا به دانشکده پزشکی ارسال خواهد شد.
دقت نمایید هنگام ثبت نام الکترونیکی، پس از اتمام کلیه مراحل و بارگذاری اسکن مدارک، در مرحله نهایی حتما دکمه «ارسال درخواست» کلیک شود؛ زیرا در صورت عدم ثبت درخواست، ثبت نام انجام نخواهد گردید. خاطر نشان می‌گردد دریافت کد رهگیری به معنای ثبت عملیات ثبت نام نبوده و تنها با زدن دکمه «ارسال درخواست» در «مرحله نهایی» این عملیات ثبت خواهد گردید.
پس از ارسال درخواست ثبت نام، پیوسته سامانه ثبت نام را کنترل و چنانچه پیامی از طرف کارشناسان ثبت نام دریافت نموده اید آن را مطالعه و در صورت نقص مدارک آن را رفع نمایید. جهت اطلاع از فرایند ثبت نام می توانید دکمه گردش کار را که در سمت چپ و بالای صفحه ثبت نام الکترونیک وجود دارد کلیک نمایید. «دریافت نمونه گردش کار»

نکته 2: عدم ارسال و تایید مدارک در بازه زمانی تعیین شده به منزله انصراف بوده و پس از تاریخ‌‌های اعلام شده اسامی ‌افرادی که ثبت نام نکرده اند به منظور معرفی جایگزین به دبیرخانه شورای تخصصی پزشکی اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است دریافت شماره دانشجویی به شرط تائید کلیه مدارک ثبت نامی به منزله اتمام فرایند ثبت نام می باشد.

 

نکته 3: جهت انجام امور خود صرفا در زمان های اعلام شده اقدام فرمایید.

نکته 4: هنگام ثبت نام الکترونیک عجله نکنید و پس از مطالعه دقیق اطلاعیه ثبت نام و پس از آماده کردن مدارک نسبت به ثبت نام الکترونیکی اقدام نمایید.

نکته 5: مدارک را با استفاده از اسکنر و در اندازه واقعی و با کیفیت مناسب اسکن و هر مدرک را در جای خود بارگذاری نمایید. به هیچ عنوان جهت اسکن مدارک از تلفن همراه استفاده ننمایید و از مدارک عکس گرفته نشود. مدارکی که به ترتیب ذکر شده تهیه نشده باشد حتی در صورت بارگذاری، پذیرفته نخواهد شد و ثبت نام شما ناقص خواهد ماند.

نکته 6: کارت دانشجویی پس از تایید نهایی فرایند ثبت نام صادر و در اولین مراجعه حضوری دانشجویان به دانشکده، از طریق آموزش دانشکده تحویل خواهد شد.

 

نکته 7: پذیرفته شدگانی که متقاضی اخذ «گواهی اشتغال به تحصیل» جهت ارائه به محل کار والدین، سازمان های بیمه گر و ... می باشند می بایست پس از از ثبت نام، انتخاب واحد و اخذ شماره دانشجویی درخواست خود را از طریق «سامانه آموزشی سبا» ثبت و موضوع را از آموزش دانشکده محل تحصیل پیگیری نمایند. صدور گواهی اشتغال به تحصیل به صورت غیرحضوری است و پس از صدور از طریق سامانه در دسترس شما خواهد بود.

 

نکته 8: پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) می بایست مبلغ 120 میلیون ریال (معادل دوازده میلیون تومان) بصورت علی الحساب به عنوان شهریه نیمسال اول به شکل آنلاین پرداخت نمایند. علاوه بر مبلغ مذکور، می بایست سفته به مبلغ 150 میلیون ریال (معادل پانزده میلیون تومان) تهیه و اصل سفته که به امضا و اثر انگشت دو نفر ضامن معتبر رسیده است، از از تاریخ 1403/09/17 لغایت 1403/09/19 به صورت حضوری به واحد شهریه مدیریت امور آموزشی دانشگاه (اتاق 212) تحویل نمایند.

  • پذیرفته شدگان می بایست نام و نام خانوادگی و کد ملی خود را به همراه امضا و اثر انگشت روی اوراق سفته درج نمایند.
  • ضامنین می بایست نام و نام خانوادگی و کد ملی خود را به همراه امضا و اثر انگشت در پشت اوراق سفته درج نمایند.
  • دانشجویان شهریه پرداز چنانچه پس از انجام ثبت نام از تحصیل انصراف دهند یا به دانشگاه دیگری منتقل شوند، می بایست شهریه ثابت کل نیمسال های تحصیلی را بپردازند.


نکته 9: براساس تقویم آموزشی دانشگاه، شروع به تحصیل پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ناپیوسته ورودی مهرماه سال جاری از تاریخ 1403/07/21 می باشد. همچنین پذیرفته شدگانی که ثبت نام آنها نهایی شده و شماره دانشجویی دریافت می‌نمایند، می بایست حداکثر تا روز چهارشنبه مورخ 1403/07/18 با مراجعه به سامانه آموزشی سبا، نسبت به انجام انتخاب واحد اقدام نمایند. (راهنمای تصویری انتخاب واحد)

 

نکته 10: جهت اطلاع از امکانات رفاهی دانشگاه (خوابگاه ،تغذیه و ...) به سایت معاونت فرهنگی دانشجویی به نشانی Fardan.Sums.ac.ir زیر مراجعه کنید.

نکته 11: لطفا ابتدا متن اطلاعیه را به دقت مطالعه و سپس در صورت عدم دریافت پاسخ، در خصوص مدارک ثبت نامی و فرایند ثبت نام الکترونیک از ساعت 8 صبح لغایت 15 (بجز روزهای تعطیل) با شماره های زیر تماس بگیرید:

شماره تلفن های مدیریت امور آموزشی دانشگاه: 53-07132346950 و 07132341259 و 07132341344 و 07132359318

کارشناس سمت شماره داخلی پست الکترونیک
جناب آقای ابراهیم پرچم کارشناس ثبت نام 214 Amoozesh12@Sums.ac.ir
سرکار خانم زهرا یزدانی کارشناس ثبت نام 213 Amoozesh5@Sums.ac.ir
جناب آقای مجتبی جعفرزاده کارشناس ثبت نام و نظام وظیفه 211 PazireshShiraz@Sums.ac.ir
جناب آقای سید احمد موسوی کارشناس شهریه 238 -
سرکار خانم زینب فریدونی کارشناس شهریه 218 -
سرکار خانم دکتر نهال اعرابی کارشناس فناوری اطلاعات 236 Aarabi@Sums.ac.ir
جناب آقای مهندس مجتبی رهسپار کارشناس فناوری اطلاعات 206 M_Rahsepar@Sums.ac.ir
  • گروه خبری : اطلاعیه
  • کد خبری : 109903
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید