• 1403/07/24
  • - تعداد بازدید: 27224
  • زمان مطالعه : 23 دقیقه

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری 1403

با عرض سلام و تبریک به مناسبت موفقیت شما در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور سال 1403، نحوه اقدام، زمان و مدارک لازم جهت ثبت نام به شرح زیر اعلام می گردد:

توجه 1: ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت الکترونیکی بوده و نیاز به مراجعه حضوری نمی باشد.

توجه 2: پس از انجام ثبت نام الکترونیک و در صورت تائید ثبت نام توسط کارشناسان، نامه معرفی به صورت الکترونیک به معاونت آموزشی دانشکده محل تحصیل شما ارسال خواهد شد.

توجه 3: مسئولیت صحت کلیه اطلاعات ارسال شده از طریق ثبت نام الکترونیکی به عهده شخص دانشجو می باشد. در صورت ارسال اطلاعات و مدارک و مستندات غیر واقعی، ثبت نام شما لغو گردیده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسئولیتی در این موارد ندارد.

توجه 4: جهت انجام ثبت نام از روز شنبه به تاریخ 1403/07/28 لغایت ساعت 23:59 روز دوشنبه به تاریخ 1403/07/30 به سایت Saba.Sums.ac.ir (گزینه پذیرش) مراجعه نمایید. لطفا توجه فرمایید که عدم اقدام در موعد اعلام شده برای ثبت نام به طریقی که در این اطلاعیه مشخص گردیده است، به منزله انصراف از تحصیل قلمداد می گردد.
 
توجه 5: جهت ورود به سایت ثبت نام الکترونیکی از کد ملی به عنوان نام کاربری و از شماره شناسنامه به عنوان رمز عبور استفاده نمایید. (در صورتی که ابتدای شماره شناسنامه/کدملی شما عدد صفر وجود دارد، هنگام وارد کردن رمز عبور، صفرهای اول را وارد ننمایید.)

  • افرادی که فاقد شماره شناسنامه می باشند، از کد ملی به عنوان نام کاربری و رمز عبور استفاده نمایند.


تذکر: مسئولیت کلیه اطلاعات مربوط به ثبت نام به عهده دانشجو بوده، لذا در صورت ثبت نام توسط کافی نت یا سایر افراد، لطفا تاکید گردد که اطلاعیه ثبت نام توسط فرد ثبت نام کننده حتما به طور کامل مطالعه شده و با تایید اطلاعات، توسط دانشجو انجام گیرد.

ردیف مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام الکترونیکی
1 تمام صفحات شناسنامه
 
  • حجم هر فایل حداکثر 200 کیلوبایت
2 عکس پرسنلی
 
  • عکس رنگی
  • ابعاد عکس 4*3 و بدون حاشیه
  • عکس باید با ابعاد حداکثر 400*300 و حداقل 300*200 پیکسل (حداکثر حجم 32 کیلوبایت) اسکن و در قالب JPG ذخیره شود.
  • تصویر متقاضی باید تمام رخ، کاملاً واضح و بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
  • عکس، مربوط به سال جاری، رنگی و با زمینه سفید باشد.
  • اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و مدارک مشابه) قابل قبول نیست.

راهنمای تصویری عکس استاندارد

3 پشت و روی کارت ملی
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • پذیرفته شدگانی که فاقد کارت ملی هوشمند می باشند کارت ملی قدیمی + رسید کارت ملی هوشمند بارگذاری نمایند.
4 مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه شامل یکی از مدارک زیر (ویژه آقایان)
 
  • تصویر کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، ایثارگران و موارد خاص)
  • تصویر برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و سایر ...) در مدت اعتبار آن
  • ارائه برگ معافیت تحصیلی نظام وظیفه

تذکر 1: مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و درصورت  قبولی در دانشگاه، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه مجاز به ثبت نام از آنان نیست.

تذکر 2: دانش آموزان سال آخر دوره نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) به شرط اتمام تحصیل حداکثر تا 20 سالگی، می بایست جهت دریافت معافیت تحصیلی به درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانی Sakha.ePolice.ir مراجعه و پس از دریافت معافیت تحصیلی، بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند.

 

راهنمای تصویری دریافت معافیت تحصیلی

 

تذکر مهم 1: در هنگام ثبت نام در سامانه سخا، دقت نمایید نام دانشگاه محل تحصیل یا پذیرفته شده را «دانشگاه علوم پزشکی شیراز» انتخاب نمایید و از انتخاب «دانشگاه شیراز» جدا خودداری نمایید.

 

تذکر مهم 2: مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و درصورت قبولی در دانشگاه، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه مجاز به ثبت نام از آنان نیست.

 

تذکر مهم 3: ترخیص سربازان حین خدمت، صرفاً جهت تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخیص آنان جهت تحصیل در مقطع کاردانی، براساس قوانین نظام وظیفه مجاز نمی باشد. بدیهی است این دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در زمینه ترخیص یا معافیت تحصیلی مشمولین در حال انجام خدمت نظام وظیفه برعهده نخواهد داشت. جهت انجام امور ترخیص از خدمت به درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانی Sakha.ePolice.ir مراجعه و پس از انجام امور مربوطه و دریافت معافیت تحصیلی، جهت ثبت نام اقدام نمایید.

 

تذکر مهم 4: دانشجویان انصرافی در صورتی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید، بیش از یک سال سپری نشده باشد، مشروط بر اینکه قبلا (از تاریخ 1390/08/22 به بعد) از امتیاز یکبار انصراف استفاده نکرده باشند، مجاز به ثبت نام هستند.

 

تذکر مهم 5: پذیرفته شدگان ورودی نیمسال دوم (بهمن ماه) سال تحصیلی 1404-1403، جهت ثبت نام نیازی به ارایه معافیت تحصیلی دانشگاهی ندارند و معافیت تحصیلی دوره دانش آموزی یا دفترچه اعزام به خدمت بدون غیبت را بارگذاری نمایند. این قبیل پذیرفته شدگان، می‌بایست ابتدای بهمن ماه سال جاری با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانی Sakha.ePolice.ir معافیت تحصیلی دانشجویی دریافت نمایند.

5 مدارک مطابق با نظام آموزشی
 

پذیرفته شدگان براساس نظام آموزشی خود (نظام آموزشی جدید 3-3-6 سالی واحدی یا ترمی واحدی) مدارک زیر را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند:

 

الف) نظام آموزشی جدید (3-3-6):

  • اسکن اصل مدرک یا گواهی موقت دیپلم متوسطه (پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید) با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک
  • اسکن کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (ریزنمرات سه ساله پایه دهم تا دوازدهم)

تذکر: دقت نمایید حتما ریزنمرات سه ساله که در یک کارنامه ارایه گردیده است، بارگذاری شود و از بارگذاری فرم 603 سوابق تحصیلی خودداری نمایید. دریافت نمونه کارنامه دوره متوسطه

 

ب) نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی:

  • اسکن اصل مدرک یا گواهی موقت پایان دوره پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی
  • اسکن اصل مدرک و یا گواهی موقت دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک
  • اسکن کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی در هر یک از سال های 1384 به بعد
  • اسکن کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی از سال 1391

 

پذیرفته شدگان هر دو نظام آموزشی به تذکرات زیر دقت داشته باشند:

 

تذکر 1: دانشجویان انصرافی دوره روزانه و شهریه پرداز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، لازم است علاوه بر اسکن مدارک قید شده در بند 5، حکم انصراف قطعی از تحصیل و گواهی تسویه حساب کامل تایید شده دانشگاه و اداره کل امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را نیز اسکن و بارگذاری نمایند.

 

تذکر 2: فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد لازم است علاوه بر مدارک قید شده در بند 5، اسکن تصویر مدرک دانشگاهی خود را نیز بارگذاری نمایند. همچنین فارغ التحصیلان مقطع کاردانی و کارشناسی گروه آموزش پزشکی که مشمول گذراندن طرح نیروی انسانی می‌باشند و در کنکور سراسری سال 1403 در رشته های مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرفته شده اند، می بایست گواهی پایان طرح نیروی انسانی را ارایه نمایند. پذیرفته شدگان مقطع دکتری عمومی (رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) نیازی به ارایه گواهی پایان طرح نیروی انسانی ندارند.

 

تذکر 3: تاریخ اخذ مدرک تحصیلی پایه دوازدهم در هر یک از رشته های تحصیلی، برای نیم سال اول باید حداکثر تا تاریخ 1403/06/31 و برای رشته های تحصیلی پذیرش نیمسال دوم، باید حداکثر تا تاریخ 1403/11/30 باشد. در غیر اینصورت قبولی فرد «لغو» خواهد شد.

 

تذکر 4: با توجه به برگزاری امتحانات جبرانی پایه دوازدهم (برای نظام آموزشی 3-3-6) در شهریور ماه، در صورتی که پذیرفته شدگان، در زمان ثبت نام موفق به ارایه گواهی فراغت از تحصیل نشوند، به ایشان اجازه داده می شود با اخذ تعهد کتبی مبنی بر ارایه گواهی فارغ التحصیلی تا تاریخ 1403/08/30 به صورت مشروط ثبت نام نمایند. بدیهی است تاریخ درج شده در گواهی فارغ التحصیلی این داوطلبان باید تا 1403/06/31 باشد. در صورت ارایه نشدن گواهی مذکور برای این دسته از داوطلبان تا تاریخ 1403/08/30، قبولی آنان «لغو» خواهد شد.

 

فرم خام تعهد عدم فارغ التحصیلی دیپلم

6 فرم های ثبت نام
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • فرم شماره 1: فرم اخذ تعهد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور. تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است.
  • فرم شماره 2: پذیرفته شدگان رشته های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های منطقه یک، خانواده شهدا، ایثارگران (5 درصد و 25 درصد). رزمندگان می بایست فرم شماره 2 را تکمیل و بارگذاری نمایند.
  • فرم شماره 4: پذیرفته شدگان رشته های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های مناطق 2 و 3 می‌بایست فرم شماره 4 را تکمیل و بارگذاری نمایند.

تذکر: پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) نیازی به تکمیل فرم های شماره 2 و 4 ندارند.

  • فرم شماره 7: این فرم مخصوص پذیرفته شدگان سهمیه استان های محروم در آزمون سراسری در اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد.
  • فرم شماره 10: کارمندان دولت پذیرفته شده در آزمون سراسری، می بایست موافقت رسمی و بدون قید شرط از محل کار ارایه نمایند.
  • فرم شماره 18: این فرم مخصوص پذیرفته شدگان از سهمیه مناطق درگیر بلایای طبیعی (بر اساس مصوبه جلسه 817 به تاریخ 1398/03/07 شورای عالی انقلاب فرهنگی) در آزمون سراسری سال 1403 می باشد..

دریافت فرم های ثبت نام

7 فرم اظهاریه تأیید صحت سلامت
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • ابتدا این فرم را پرینت و پس از تکمیل، امضاء و اثرانگشت شخص دانشجو، فرم را اسکن نموده و بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایید.
  • تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است.

دریافت فرم اظهاریه تأیید صحت سلامت

8 اسکن رسید سوابق فارغ التحصیلی و تائیدیه تحصیلی
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • کلیه پذیرفته شدگان می بایست با مراجعه به سامانه emt.medu.ir و مشخص نمودن نظام آموزشی، نسبت به ثبت درخواست ارسال مدارک تاییدیه تحصیلی و سوابق تحصیلی (سه سال آخر تحصیل دوره متوسطه) به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام نمایند. پس از کامل شدن فرایند درخواست، کد پیگیری جداگانه برای هر مدرک در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت. این کد را در سامانه ثبت نام الکترونیکی ثبت و رسید دریافتی از سامانه را بارگذاری نمایید.

راهنمای دریافت تاییدیه تحصیلی و سوابق تحصیلی

 

تبصره 1: دارندگان دیپلم شاخه نظری (نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی) در زمان ثبت درخواست مدارک فوق، علاوه بر مدرک دیپلم، باید مراحل فوق را برای درخواست مدرک پیش دانشگاهی نیز طی نمایند.

تبصره 2: فارغ التحصیلان شهریور 1395 و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود ندارند. اما فارغ التحصیلان خرداد 1395 و قبل از آن، ضروری است با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شده است، به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه، پس از بررسی و تأیید، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نماید.

 

تذکر مهم: هنگام ثبت درخواست سوابق و تاییدیه تحصیلی، به موارد زیر توجه فرمایید:

9 اسکن کارنامه کنکور سراسری 1403
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • تنها کارنامه اولیه (نوبت اول و دوم) که شامل درصد دروس می باشد، مورد قبول است.
10 اسکن اطلاعات فردی، تحصیلی و شغلی
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • پس از تکمیل اطلاعات شناسنامه ای، خانوادگی، مقاطع تحصیلی پایه و شغلی در هنگام ثبت نام در «سامانه ثبت نام الکترونیک» ضروری است نسبت به چاپ فرم مربوطه اقدام و پس از امضاء به صورت فایل JPG بارگذاری نمایید.
11 فرم تعهد ثبت نام الکترونیکی
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • کلیه پذیرفته شدگان می بایست فرم خام تعهد ثبت نام الکترونیکی را پرینت و پس از تکمیل و امضای آن بر روی سامانه ثبت نام الکترونیکی بارگذاری نمایند.

فرم خام تعهد ثبت نام الکترونیکی

12 سند تعهد محضری (ویژه پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم)
 

پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم (موضوع قانون عدالت آموزشی)، سهمیه مناطق محروم (مصوبه افزایش ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی) و متعهدین خدمت به سازمان های نظامی و پزشکی قانونی، ملزم به تنظیم و تحویل سند تعهد محضری می باشند. با توجه به اینکه در حال حاضر امکان تنظیم و تحویل سند تعهد محضری برای پذیرفته شدگان فراهم نمی باشد، به ایشان مهلت داده می شود در ازای تکمیل فرم تعهد، به صورت مشروط نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند. بدیهی است نحوه تنظیم سند تعهد محضری متعاقباً به اطلاع پذیرفته شدگان این سهمیه رسانده خواهد شد.

فرم تعهد سند محضری

 

با توجه به اینکه فرایند ثبت نام به صورت غیرحضوری انجام می‌گردد، لازم است مدارک ذکر شده در جدول زیر را از طریق اداره پست به آدرس دانشگاه به نشانی زیر ارسال نمایند.
نشانی: شیراز - خیابان زند - دانشکده پزشکی - مدیریت امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز - کد‌پستی 7134853185

 

نکته: لطفاً از مراجعه حضوری جهت تحویل اصل مدارک جداً خودداری نمایید.

نکته: مدارک پستی را پس از انجام ثبت نام الکترونیک و اطمینان از دریافت شماره دانشجویی، از تاریخ 1403/08/12 لغایت 1403/08/17 به آدرس دانشگاه ارسال نمایید.

نکته: لطفاً بر روی پاکت پستی با خط خوانا «نام و نام خانوادگی»، «کد ملی»، «رشته قبولی»، «شماره دانشجویی» و عبارت «مربوط به ثبت نام کنکور سراسری سال 1403» را درج نمایید.

نکته: پذیرفته شدگانی که در تاریخ های ذکر شده، به هر دلیل موفق به ارسال اصل مدارک تحصیلی نشوند، مجوز ادامه تحصیل را نخواهند داشت.

نکته: قبل از نهایی شدن ثبت نام و دریافت شماره دانشجویی، از ارسال مدارک خودداری نمایید.

 

مدارک پستی

الف: مدارک ذکر شده در بند ۵ جهت پذیرفته شدگان نظام آموزشی جدید (3-3-6) شامل:

  • اصل مدرک یا گواهی موقت دیپلم متوسطه (پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید) با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک
  • اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (ریزنمرات سه ساله پایه دهم تا دوازدهم)

ب: مدارک ذکر شده در بند 5 جهت پذیرفته شدگان نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی شامل:

  • اصل مدرک یا گواهی موقت پایان دوره پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی
  • اصل مدرک و یا گواهی موقت دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک
  • اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی در هر یک از سال های 1384 به بعد
  • اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی از سال 1391

ج: فرم های ثبت نام ذکر شده در بند 6:

پذیرفته شدگان محترم می بایست فرم های ثبت نام را پس از تکمیل و بارگذاری بر روی سامانه الکترونیکی، اصل آن را به همراه سایر مدارک پست نمایند.

 

نکته 1: کلیه پذیرفته شدگان می بایست مدارک مشروحه فوق را در تاریخ های ذکر شده از طریق سامانه ثبت نام الکترونیک اسکن، بارگذاری و ارسال نمایند. پس از ارسال درخواست ثبت نام به صورت الکترونیک، مدارک ارسالی توسط کارشناسان ثبت نام کنترل شده و در صورت تایید، شماره دانشجویی اختصاص می‌یابد و مراتب تایید ثبت نام دانشجو از طریق نامه و سامانه آموزشی سبا به دانشکده مربوطه ارسال خواهد شد.
دقت نمایید هنگام ثبت نام الکترونیکی، پس از اتمام کلیه مراحل و بارگذاری اسکن مدارک، در مرحله نهایی حتما دکمه «ارسال درخواست» کلیک شود؛ زیرا در صورت عدم ثبت درخواست، ثبت نام انجام نخواهد گردید. خاطر نشان می‌گردد دریافت کد رهگیری به معنای ثبت عملیات ثبت نام نبوده و تنها با زدن دکمه «ارسال درخواست» در «مرحله نهایی» این عملیات ثبت خواهد گردید.
پس از ارسال درخواست ثبت نام، پیوسته سامانه ثبت نام را کنترل و چنانچه پیامی از طرف کارشناسان ثبت نام دریافت نموده اید، آن را مطالعه و در صورت نقص مدارک آن را رفع نمایید. جهت اطلاع از فرایند ثبت نام، می توانید دکمه «گردش کار» را که در سمت چپ و بالای صفحه ثبت نام الکترونیک وجود دارد، کلیک نمایید. «دریافت نمونه گردش کار»

نکته 2: کلیه پذیرفته شدگان برای هر دو نوبت مهرماه و بهمن ماه 1403 در همه رشته های تحصیلی در دانشکده های مستقر در شهر شیراز و سایر شهرستان های استان فارس، باید در زمان اعلام شده فوق ثبت نام نمایند. عدم انجام ثبت نام الکترونیک و عدم ارسال مدارک پستی در بازه زمانی تعیین شده، به منزله انصراف می باشد و بلافاصله پس از تاریخ های اعلام شده، اسامی ‌افرادی که ثبت نام نکرده اند، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد.

 

نکته 3: جهت انجام امور خود صرفا در زمان های اعلام شده اقدام فرمایید. سامانه ثبت نام در پایان مهلت اعلام شده بسته خواهد شد.

نکته 4: هنگام ثبت نام الکترونیک عجله نکنید و پس از مطالعه دقیق اطلاعیه ثبت نام و پس از آماده کردن مدارک نسبت به ثبت نام الکترونیکی اقدام نمایید.

نکته 5: مدارک را با استفاده از اسکنر و در اندازه واقعی و با کیفیت مناسب اسکن و هر مدرک را در جای خود بارگذاری نمایید. به هیچ عنوان جهت اسکن مدارک از تلفن همراه استفاده ننمایید و از مدارک عکس گرفته نشود. مدارکی که به ترتیب ذکر شده تهیه نشده باشد حتی در صورت بارگذاری، پذیرفته نخواهد شد و ثبت نام شما ناقص خواهد ماند.

نکته 6: کارت دانشجویی پس از تایید نهایی فرایند ثبت نام و انجام انتخاب واحد صادر و از طریق آموزش دانشکده مربوطه، در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

 

نکته 7: پذیرفته شدگانی که متقاضی اخذ «گواهی اشتغال به تحصیل» جهت ارائه به محل کار والدین، سازمان های بیمه گر و ... می باشند می بایست پس از از ثبت نام، انتخاب واحد و اخذ شماره دانشجویی درخواست خود را از طریق «سامانه آموزشی سبا» ثبت و موضوع را از آموزش دانشکده محل تحصیل پیگیری نمایند. صدور گواهی اشتغال به تحصیل به صورت غیرحضوری است و پس از صدور از طریق سامانه در دسترس شما خواهد بود.

 

نکته 8: «دانشجویان مرد» که مشمول نظام وظیفه می باشند، می بایست در حین انجام ثبت نام و قبل از شروع به تحصیل، نسبت به اخذ «معافیت تحصیلی» اقدام نموده و برگه معافیت تحصیلی را بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند. پذیرفته شدگانی که به هر دلیل موفق به دریافت معافیت تحصیلی نشوند، مجاز به تحصیل نمی باشند.

 

نکته 9: پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) رشته های مقطع دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) می بایست مبلغ 300 میلیون ریال (معادل سی میلیون تومان) و رشته های مقطع کارشناسی مبلغ 150 میلیون ریال (معادل پانزده میلیون تومان) بصورت علی الحساب به عنوان شهریه نیمسال اول به شکل آنلاین پرداخت نمایند. علاوه بر مبلغ مذکور، می بایست سفته به مبلغ 1 میلیارد ریال (معادل یکصد میلیون تومان) جهت رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و مبلغ 200 میلیون ریال (معادل بیست میلیون تومان) جهت رشته های مقطع کارشناسی تهیه و اصل سفته که به امضا و اثر انگشت دو نفر ضامن معتبر (پدر، مادر و ...) رسیده است، از تاریخ 1403/09/17 لغایت 1403/09/19 به صورت حضوری به واحد شهریه مدیریت امور آموزشی دانشگاه (اتاق 212) تحویل نمایند.

  • پذیرفته شدگان می بایست نام و نام خانوادگی و کد ملی خود را به همراه امضا و اثر انگشت روی اوراق سفته درج نمایند.
  • ضامنین می بایست نام و نام خانوادگی و کد ملی خود را به همراه امضا و اثر انگشت در پشت اوراق سفته درج نمایند.
  • دانشجویان شهریه پرداز چنانچه پس از انجام ثبت نام از تحصیل انصراف دهند یا به دانشگاه دیگری منتقل شوند، می بایست شهریه ثابت کل نیمسال های تحصیلی باقیمانده را بپردازند.
  • پذیرفته شدگان شهریه پرداز ورودی بهمن ماه، جهت تحویل سفته از تاریخ 1403/11/27 لغایت 1403/11/29 مراجعه نمایند.
  • شهریه قطعی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام خواهد شد و دانشجویان موظفند شهریه مشخص شده را حداکثر تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم تسویه نمایند.

 

نکته 10: با توجه به اینکه بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری، برای همه پذیرفته شدگان از طرف سازمان سنجش آموزش کشور «کارنامه سبز» صادر می گردد و ممکن است براساس این کارنامه، در یک یا چند رشته در همین دانشگاه یا سایر دانشگاه های کشور، پس از رشته فعلی که در آن به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شده اید نیز دارای حداقل نمره قبولی باشید، امکان دارد این سوال در ذهن شما به وجود آید که آیا بر این اساس، می توان بلافاصله متقاضی انتقال یا تغییر رشته بود.

     پذیرفته شده گرامی! «کارنامه سبز» صرفاً جهت اطلاع داوطلبین آزمون سراسری صادر شده است و هیچ گونه حقی برای داوطلب برای پذیرش در رشته محل هایی که واجد حداقل نمره قبولی می باشند، ایجاد نمی نماید و هیچ الزامی برای دانشگاه محل پذیرش اولیه (دانشگاه مبدا) و یا دانشگاه مورد تقاضا (دانشگاه مقصد) مبنی بر موافقت با انتقال یا تغییر رشته ایجاد نمی نماید. براساس آیین نامه های آموزشی، هرگونه درخواست تغییر رشته و انتقال، در صورت کسب موافقت دانشگاه مبدا و مقصد پس از گذراندن حداقل دو نیمسال از شروع تحصیل امکان پذیر است.

 

نکته 11: داوطلبانی که با استفاده از سهمیه بهیاران در آزمون سراسری سال 1403 شرکت و در رشته های تحصیلی کارشناسی پیوسته رشته پرستاری، اتاق عمل، فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی و هوشبری پذیرفته شده اند، می بایست نسبت به ارایه معرفی نامه مبنی بر داشتن 3 سال خدمت (اعم از دولتی یا غیردولتی) به عنوان بهیار در استان محل خدمت اشتغال پس از اخذ مدرک دیپلم با تایید دفتر پرستاری محل خدمت و همچنین مدرک دیپلم کامل متوسطه بهیاری نظام قدیم (چهار ساله) یا نظام جدید آموزش متوسطه (سه ساله 3-3-6) یا دیپلم بهیاری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی به همراه مدرک پیش دانشگاهی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش اقدام نمایند.

 

نکته 12: براساس تقویم آموزشی دانشگاه، شروع به تحصیل پذیرفته شدگان کنکور سراسری ورودی مهرماه سال جاری از تاریخ 1403/08/05 می باشد.

 

نکته 13: جهت اطلاع از امکانات رفاهی دانشگاه (خوابگاه، تغذیه و ...) به سایت معاونت فرهنگی دانشجویی به نشانی Fardan.Sums.ac.ir مراجعه کنید.

 

نکته 14: لطفا ابتدا متن اطلاعیه را به دقت مطالعه و سپس در صورت عدم دریافت پاسخ، در خصوص مدارک ثبت نامی و فرایند ثبت نام الکترونیک از ساعت 8 صبح لغایت 14 (بجز روزهای تعطیل شامل پنجشنبه و جمعه) با شماره های زیر تماس بگیرید:

  • با توجه به اینکه به ازای هر رشته و دانشکده، کارشناس اختصاصی در مدیریت امور آموزشی تعیین شده است، لطفا صرفا با کارشناس مربوط به رشته خود تماس بگیرید.

شماره تلفن های مدیریت امور آموزشی دانشگاه: 53-07132346950 و 07132341259 و 07132341344 و 07132359318

دانشکده رشته کارشناس سمت شماره داخلی
پزشکی شیراز پزشکی

سرکار خانم فاطمه فهندژ

سرکار خانم مریم معلمی

کارشناس ثبت نام

210

209

داروسازی شیراز داروسازی جناب آقای علی قائدی کارشناس ثبت نام 208
دندانپزشکی شیراز دندانپزشکی جناب آقای علی قائدی کارشناس ثبت نام 208
پرستاری و مامایی شیراز پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری سرکار خانم لاله کیان کارشناس ثبت نام 215
علوم توانبخشی شیراز فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی، اعضای مصنوعی و وسایل کمکی سرکار خانم مریم فخرزاد کارشناس ثبت نام 216
بهداشت شیراز بهداشت عمومی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها سرکار خانم زهرا یزدانی کارشناس ثبت نام 213
علوم تغذیه شیراز تغذیه سرکار خانم شیرین مظلومی کارشناس ثبت نام 207
مجتمع آموزش عالی شهرستان سپیدان تغذیه سرکار خانم شیرین مظلومی کارشناس ثبت نام 207
پرستاری شهرستان لامرد پرستاری سرکار خانم شیرین مظلومی کارشناس ثبت نام 207
پیراپزشکی شیراز رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی سرکار خانم مریم خوشکنار کارشناس ثبت نام 228
مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی شیراز مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، فناوری اطلاعات سلامت سرکار خانم مریم خوشکنار کارشناس ثبت نام 228
پرستاری شهرستان آباده پرستاری سرکار خانم مریم خوشکنار کارشناس ثبت نام 228
پیراپزشکی شهرستان استهبان علوم آزمایشگاهی، هوشبری، اتاق عمل سرکار خانم مریم خوشکنار کارشناس ثبت نام 228
پیراپزشکی شهرستان داراب علوم آزمایشگاهی، فوریت های پزشکی سرکار خانم فاطمه محمودی کارشناس ثبت نام 203
مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان نورآباد ممسنی بهداشت عمومی، فوریت های پزشکی سرکار خانم فاطمه محمودی کارشناس ثبت نام 203
مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان فیروزآباد پرستاری، فوریت های پزشکی سرکار خانم فاطمه محمودی کارشناس ثبت نام 203
- دانشجویان شهریه پرداز سرکار خانم زینب فریدونی کارشناس شهریه 218
- دانشجویان شهریه پرداز جناب آقای سید احمد موسوی کارشناس شهریه 238
- - جناب آقای مجتبی جعفرزاده کارشناس نظام وظیفه (آقایان) 211
- - جناب آقای ابراهیم پرچم هماهنگ کننده ثبت نام 214
- - جناب آقای مهندس مجتبی رهسپار فناوری اطلاعات 206
- - سرکار خانم دکتر نهال اعرابی فناوری اطلاعات 236
- - جناب آقای مهندس نیما رعیتی فناوری اطلاعات 240
  • گروه خبری : اطلاعیه
  • کد خبری : 110815
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید