• 1402/11/18
  • - تعداد بازدید: 97
  • زمان مطالعه : 13 دقیقه

اطلاعیه ثبت‌ نام پذیرفته ‌شدگان آزمون دکتری تخصصی Ph.D سال 1402

با عرض سلام و تبریک به مناسبت موفقیت شما در آزمون دکتری تخصصی .Ph.D و دکتری پژوهشی (Ph.D. By Research) سال 1402، نحوه اقدام، زمان و مدارک لازم جهت ثبت نام به شرح زیر اعلام می گردد:

توجه 1: ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت الکترونیکی بوده و به جز فرایند مربوط به تحویل سند تعهد محضری برای پذیرفته شدگان دوره روزانه و تحویل سفته جهت پذیرفته شدگان دوره شهریه پرداز سایر مراحل به صورت غیر حضوری می باشد.

توجه 2: پس از انجام ثبت نام الکترونیک و در صورت تائید ثبت نام توسط کارشناسان، نامه معرفی به صورت الکترونیک به معاونت آموزشی دانشکده محل تحصیل شما ارسال خواهد شد.

توجه 3: مسئولیت صحت کلیه اطلاعات ارسال شده از طریق ثبت نام الکترونیکی به عهده شخص دانشجو می باشد. در صورت ارسال اطلاعات و مدارک و مستندات غیر واقعی، ثبت نام شما کان لم یکن گردیده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسئولیتی در این موارد ندارد.

توجه 4: جهت انجام ثبت نام از روز دوشنبه به تاریخ 1402/11/23 لغایت چهارشنبه به تاریخ 1402/12/02 به سایت Saba.Sums.ac.ir مراجعه نمایید. لطفا توجه فرمایید که عدم اقدام در موعد اعلام شده برای ثبت نام به طریقی که در این اطلاعیه مشخص گردیده به منزله انصراف از تحصیل قلمداد می گردد.
 
توجه 5: جهت ورود به سایت ثبت نام الکترونیکی از کد ملی به عنوان نام کاربری و از شماره شناسنامه به عنوان رمز عبور استفاده نمایید.

تذکر: مسئولیت کلیه اطلاعات مربوط به ثبت نام به عهده دانشجو بوده، لذا در صورت ثبت نام توسط کافی نت یا سایر افراد، لطفا تاکید گردد که اطلاعیه ثبت نام توسط فرد ثبت نام کننده حتما به طور کامل مطالعه شده و با تایید اطلاعات، توسط دانشجو انجام گیرد.

ردیف مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام الکترونیکی
1 تمام صفحات شناسنامه
 
  • حجم هر فایل حداکثر 200 کیلوبایت
2 عکس پرسنلی
 
  • عکس رنگی
  • ابعاد عکس 4*3 و بدون حاشیه
  • عکس باید با حجم حداکثر 400*300 و حداقل 300*200 پیکسل (حداکثر 32 کیلوبایت) اسکن و در قالب JPG ذخیره شود.
  • تصویر متقاضی باید تمام رخ، کاملاً واضح و بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
  • عکس، مربوط به سال جاری، رنگی و با زمینه سفید باشد.
  • اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و مدارک مشابه) قابل قبول نیست.

راهنمای تصویری عکس استاندارد

3 پشت و روی کارت ملی
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • پذیرفته شدگانی که فاقد کارت ملی هوشمند می باشند کارت ملی قدیمی + رسید کارت ملی هوشمند بارگذاری نمایند.
4 مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه شامل یکی از مدارک زیر (ویژه آقایان)
 
  • تصویر کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، ایثارگران و موارد خاص)
  • تصویر برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و سایر ...) در مدت اعتبار آن
  • ارائه برگ اعزام به خدمت

تذکر: مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و درصورت  قبولی در دانشگاه، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه مجاز به ثبت نام از آنان نیست.

تذکر: جهت دریافت معافیت تحصیلی به درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانی Sakha.ePolice.ir مراجعه و پس از دریافت معافیت تحصیلی بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایید. داوطلبانی که در حال انجام خدمت وظیفه عمومی یا پیام آوران بهداشت می باشند با مراجعه به همان درگاه نسبت به انجام امور مربوط به ترخیص از یگان و به دنبال آن اخذ معافیت تحصیلی اقدام نمایند. بدیهی است این دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در زمینه ترخیص و صدور معافیت مشمولین در حال انجام خدمت وظیفه بر عهده ندارد.

راهنمای تصویری دریافت معافیت تحصیلی

5 تصویر فرم تسویه حساب صندوق رفاه دانشجویان یا فرم میزان بدهی
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • جهت اخذ فرم تسویه حساب صندوق رفاه یا فرم میزان بدهی می‌توانید به سایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به نشانی Students.Srd.ir قسمت مشاهده و پرداخت اقساط - نامه های صادره، مراجعه و فایل مربوطه را پس از دانلود، اسکن و بارگذاری نمایید. چنانچه در قسمت نامه های صادره برای شما نامه ثبت نشده است می بایست در قسمت ارسال درخواست، تقاضای خود را ثبت، سپس نامه تسویه حساب یا فرم میزان بدهی صادر می گردد.
  • فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی‌نیاز به ارائه مدرک فوق ندارند.

تذکر: دقت نمایید حتما فرم دریافتی از سایت صندوق رفاه مربوط به مقطع تخصصی را بارگذاری نموده و از گذاردن فرم صندوق رفاه دوره عمومی خودداری نمایید.

راهنمای دریافت گواهی تسویه حساب صندوق رفاه

6 دانشنامه یا گواهینامه پایان تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی یا مدرکی که نشان دهنده فراغت از تحصیل در مقاطع مذکور حداکثر تا تاریخ 1402/10/30 باشد.
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • دانشجویان نیمسال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی ملزم به ارائه "فرم مخصوص داوطلب دانشجوی نیمسال آخر متقاضی شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال تحصیلی 1403-1402" مورد تائید دانشگاه محل تحصیل مقطع قبلی به عنوان آخرین مدرک تحصیلی می‌باشند. صفحه 43 دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دکتری تخصصی PhD سال 1402
  • پذیرفته شدگانی که به هر دلیل موفق به اتمام تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تا تاریخ 1402/10/30 نشوند اجازه ثبت نام در مقطع دکتری تخصصی PhD را نخواهند داشت و قبولی آنان لغو می گردد.

نمونه فرم مخصوص داوطلب دانشجوی نیمسال آخر متقاضی شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال تحصیلی 1403-1402

7 پذیرفته شدگانی که با استفاده از «سهمیه رزمندگان و ایثارگران»  پذیرفته شده اند می بایست کارت ایثارگری یا گواهی از بنیاد شهید و امور ایثارگران  مبنی بر مجوز استفاده از سهمیه مذکور ارائه نمایند.
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • درصورتیکه در هرمرحله از تحصیل یا پس از تحصیل مشخص شود فرد پذیرفته شده واجد شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران نبوده، ضمن لغو قبولی، طبق ضوابط عمل خواهد شد.
8  اسکن تاییدیه تحصیلی (ویژه پذیرفته شدگانی که مقاطع تحصیلی قبل خود را در دانشگاه های آزاد ، پیام نور یا وزارت علوم گذرانده‌اند)
 
  • دانشجویانی که مقاطع تحصیلی قبل خود را در دانشگاه های آزاد، پیام نور و یا دانشگاههای وزارت علوم گذرانده‌اند می بایست جهت دریافت تاییدیه تحصیلی از طریق سامانه‌های Estelam.iau.ir (جهت استعلام از دانشگاه آزاد) و Portal.Saorg.ir (جهت استعلام از دانشگاه پیام‌نور و یا وزارت علوم) اقدام نموده و نتیجه‌ی درخواست تاییدیه تحصیلی را از سامانه‌های ذکر شده دریافت و در سامانه ثبت نام الکترونیکی در قسمت "تاییدیه تحصیلی مقطع قبل" در مرحله "اسکن مدارک" بارگذاری نمایند.

راهنمای دریافت استعلام دانشگاه آزاد

راهنمای دریافت استعلام دانشگاه پیام نور و وزارت علوم

9 فرم صلاحیت عمومی
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • پس از پرینت فرم خام صلاحیت عمومی نسبت به تکمیل دقیق آن اقدام و پس از بارگذاری بر روی سامانه ثبت نام الکترونیک، اصل فرم مربوطه را به همراه دو قطعه عکس به یکی از دو روش زیر ارسال نمایید:
  • الف: ارسال به آدرس پستی: شیراز- خیابان زند- ساختمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز- طبقه ۸- هسته مرکزی گزینش دانشجویان- کد پستی: 7134814336
  • ب: مراجعه حضوری به هسته مرکزی گزینش و تحویل فرم مربوطه (ویژه پذیرفته شدگان ساکن در شهر شیراز)

تذکر: افراد شاغل علاوه بر فرم صلاحیت عمومی لازم است «آخرین حکم کارگزینی» خود را هم در سامانه ثبت نام بارگذاری و هم به آدرس هسته مرکزی گزینش دانشگاه ارسال نمایند.

فرم صلاحیت عمومی

10 اسکن اطلاعات فردی، تحصیلی و شغلی
 
  • پس از تکمیل اطلاعات شناسنامه ای، خانوادگی، مقاطع تحصیلی پایه و شغلی در هنگام ثبت نام در «سامانه ثبت نام الکترونیک» ضروری است نسبت به چاپ فرم مربوطه اقدام و پس از امضاء به صورت فایل JPG بارگذاری نمایید.
11 فرم تعهد ثبت نام الکترونیکی
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • کلیه پذیرفته شدگان می بایست فرم خام تعهد ثبت نام الکترونیکی را پرینت و پس از تکمیل و امضای آن بر روی سامانه ثبت نام الکترونیکی بارگذاری نمایند.

فرم خام تعهد ثبت نام الکترونیکی

12 سند تعهد محضری
 
  • حجم فایل حداکثر 200 کیلوبایت
  • کلیه پذیرفته شدگان مقطع دکترای تخصصی Ph.D و دکترای پژوهشی ملزم به تنظیم و تحویل سند تعهد محضری به اداره حقوقی دانشگاه می باشند. بدیهی است ثبت نام پذیرفته شدگان پس از تحویل سند تعهد محضری نهایی شده و شماره دانشجویی صادر می گردد.
  • جهت اطلاع از نحوه و شرایط تنظیم سند تعهد محضری به اداره حقوقی دانشگاه به نشانی: شیراز- خیابان زند- ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز- طبقه دوم، مراجعه و یا با شماره تلفن های: 07132122708 و 07132122329 تماس بگیرید.
  • پس از سپردن تعهد محضری، حتما نسبت به اسکن و بارگذاری آن در قسمت اسکن مدارک در سامانه ثبت نام، اقدام شود.

تذکر: پذیرفته شدگان دوره شهریه پرداز نیازی به تنظیم سند تعهد محضری ندارند.


نکته 1: کلیه پذیرفته شدگان می بایست مدارک مشروحه فوق را در تاریخ های ذکر شده از طریق سامانه ثبت نام الکترونیک اسکن، بارگذاری و ارسال نمایند. پس از ارسال درخواست ثبت نام به صورت الکترونیک، مدارک ارسالی توسط کارشناسان ثبت نام کنترل شده و در صورت تایید، شماره دانشجویی اختصاص می‌یابد و مراتب تایید ثبت نام دانشجو از طریق نامه و سامانه آموزشی سبا به دانشکده پزشکی ارسال خواهد شد.
دقت نمایید هنگام ثبت نام الکترونیکی، پس از اتمام کلیه مراحل و بارگذاری اسکن مدارک، در مرحله نهایی حتما دکمه ارسال درخواست کلیک شود زیرا در صورت عدم ثبت درخواست، ثبت نام انجام نخواهد گردید. خاطر نشان می‌گردد دریافت کد رهگیری به معنای ثبت عملیات ثبت نام نبوده و تنها با زدن دکمه "ارسال درخواست" در مرحله نهایی این عملیات ثبت خواهد گردید.
پس از ارسال درخواست ثبت نام، پیوسته سامانه ثبت نام را کنترل و چنانچه پیامی از طرف کارشناسان ثبت نام دریافت نموده اید آن را مطالعه و در صورت نقص مدارک آن را رفع نمایید. جهت اطلاع از فرایند ثبت نام می توانید دکمه گردش کار را که در سمت چپ و بالای صفحه ثبت نام الکترونیک وجود دارد کلیک نمایید. «دریافت نمونه گردش کار»

نکته 2: پذیرفته شدگان دوره شهریه پرداز می‌بایست مبلغ 400 میلیون ریال (معادل چهل میلیون تومان) بصورت علی‌الحساب به عنوان شهریه به صورت آنلاین پرداخت نمایند. علاوه بر مبلغ مذکور می بایست سفته به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تهیه و اصل سفته که به امضای دو نفر ضامن معتبر رسیده را از تاریخ 1402/11/23 لغایت 1402/12/02 به صورت حضوری به مدیریت امور آموزشی دانشگاه اتاق 212 –واحد شهریه تحویل نمایند.
- پذیرفته شدگان می بایست نام و نام خانوادگی و کد ملی خود را به همراه امضا و اثر انگشت روی اوراق سفته درج نمایند.
- دانشجویان شهریه پرداز پس از انجام ثبت نام چنانچه از تحصیل انصراف دهند یا به دانشگاه دیگری منتقل شوند می‌بایست شهریه ثابت کل نیمسال های تحصیلی باقیمانده را بپردازند.

نکته 3: عدم ارسال و تایید مدارک در بازه زمانی تعیین شده به منزله انصراف بوده و پس از تاریخ‌‌های اعلام شده اسامی ‌افرادی که ثبت نام نکرده اند به منظور معرفی جایگزین به مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است دریافت شماره دانشجویی به شرط تائید کلیه مدارک ثبت نامی به منزله اتمام فرایند ثبت نام می باشد.

نکته 4: جهت انجام امور خود صرفا در زمان های اعلام شده اقدام فرمایید.

نکته 5: هنگام ثبت نام الکترونیک عجله نکنید و پس از مطالعه دقیق اطلاعیه ثبت نام و پس از آماده کردن مدارک نسبت به ثبت نام الکترونیکی اقدام نمایید.

نکته 6: مدارک را با استفاده از اسکنر و در اندازه واقعی و با کیفیت مناسب اسکن و هر مدرک را در جای خود بارگذاری نمایید. به هیچ عنوان جهت اسکن مدارک از تلفن همراه استفاده ننمایید و از مدارک عکس گرفته نشود. مدارکی که به ترتیب ذکر شده تهیه نشده باشد حتی در صورت بارگذاری، پذیرفته نخواهد شد و ثبت نام شما ناقص خواهد ماند.

نکته 7: کارت دانشجویی در صورت تایید نهایی ثبت نام و انتخاب واحد، صادر و در اولین مراجعه حضوری دانشجویان به دانشکده از طریق آموزش دانشکده تحویل خواهد شد.

نکته 8: پذیرفته شدگانی که متقاضی اخذ «گواهی اشتغال به تحصیل» جهت ارائه به محل کار، سازمان های بیمه گر و ... می باشند می بایست پس از از ثبت نام، انتخاب واحد و اخذ شماره دانشجویی درخواست خود را از طریق «سامانه آموزشی سبا» ثبت و موضوع را از آموزش دانشکده محل تحصیل پیگیری نمایند.

نکته 9: زمان شروع به تحصیل دانشجویان مقطع دکتری تخصصی PhD ورودی سال 1402 از روز دو شنبه مورخ 1402/12/07 خواهد بود. همچنین پذیرفته شدگانی که ثبت نام آنها نهایی شده و شماره دانشجویی دریافت می نمایند می بایست روز شنبه مورخ 1402/12/05 با مراجعه به سایت Saba.Sums.ac.ir نسبت به انجام انتخاب واحد اقدام نمایند. (راهنمای تصویری انتخاب واحد)

نکته 10: جهت اطلاع از امکانات رفاهی دانشگاه (خوابگاه، تغذیه و ...) به پیوند Fardan.Sums.ac.ir مراجعه کنید.

نکته 11: لطفا ابتدا متن اطلاعیه را به دقت مطالعه و سپس در صورت عدم دریافت پاسخ، در خصوص مدارک ثبت نامی و فرایند ثبت نام الکترونیک از ساعت 9 صبح لغایت 12 (بجز روزهای تعطیل) با شماره های زیر تماس بگیرید:

شماره تلفن های مدیریت امور آموزشی دانشگاه: 53-07132346950 و 07132341259 و 07132341344 و 07132359318

کارشناس سمت شماره داخلی پست الکترونیک
جناب آقای ابراهیم پرچم کارشناس ثبت نام 214 Amoozesh12@Sums.ac.ir
سرکار خانم مریم یزدانی کارشناس ثبت نام 213 Amoozesh5@Sums.ac.ir
جناب آقای مجتبی جعفرزاده کارشناس ثبت نام و نظام وظیفه 211 PazireshShiraz@Sums.ac.ir
سرکار خانم مریم فخرزاد کارشناس ثبت نام 241 ShirazOlyp@Sums.ac.ir
سرکار خانم فاطمه زارعی کارشناس شهریه 218 -
جناب آقای سید احمد موسوی کارشناس ثبت نام 238 -
سرکار خانم دکتر نهال اعرابی کارشناس فناوری اطلاعات 236 Aarabi@Sums.ac.ir
جناب آقای مهندس نیما رعیتی کارشناس فناوری اطلاعات 240 Raeyati@Sums.ac.ir
جناب آقای مهندس مجتبی رهسپار کارشناس فناوری اطلاعات 206 M_Rahsepar@Sums.ac.ir


همچنین جهت ارتباط با کارشناسان ثبت نام از طریق سامانه آموزشی سبا، ابتدا به سامانه آموزشی دانشگاه وارد و سپس دکمه ارتباط با مسئولین را کلیک نمایید. درخواست خود را ثبت و دکمه ارسال را کلیک نمایید.
توجه داشته باشید که لازم است برای پیگیری دریافت پاسخ و ردیابی درخواست، کد رهگیری و رمز عبور درخواست را یادداشت نمایید و در متن درخواست حتما نام و نام خانوادگی، رشته قبولی و کد ملی خود را ذکر نمایید.

نکته 11: با توجه به اعلام معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، خوابگاه به دستیاران فوق تخصصی و فلوشیپ تعلق نمی گیرد.

  • گروه خبری : اطلاعیه
  • کد خبری : 98765
کلیدواژه