پرسش های متداول حوزه اینترنت اداری

نحوه بازیابی رمز عبور اشتراک اینترنت چگونه است؟

با مراجعه به سایت Internet.Sums.ac.ir، گزینه فراموشی رمز VPN را انتخاب نمایید. در مرحله بعد نام کاربری و شماره تلفن همراه خود را که هنگام ثبت نام در دانشگاه ثبت نموده اید را وارد نموده و دکمه ارسال درخواست را بزنید. در صفحه بعد کدی که از سمت مدیر سیستم به شماره همراه شما ارسال می شود را در کادر مربوطه وارد نموده و دکمه ارسال را بزنید. پس از چند دقیقه رمز عبور جدید برای شما پیامک خواهد شد.

نحوه تغییر رمز عبور اشتراک اینترنت چگونه است؟

با مراجعه به سایت Internet.Sums.ac.ir، گزینه تغییر رمز VPN را انتخاب نمایید. در مرحله بعد نام کاربری، رمز عبور اشتراک خود و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نموده و دکمه ورود را بزنید. پس از ورود به پنل کاربری خود، از منوی سمت راست گزینه تغییر رمز اشتراک اینترنت را انتخاب نمایید. در مرحله بعد کمله عبور فعلی و کلمه عبور انتخابی جدید خود را وارد نموده و دکمه تغییر کلمه عبور را بزنید. پس از چند دقیقه رمز عبور تغییر یافته شده برای شما پیامک خواهد شد. دقت داشته باشید که رمز عبور انتخابی می بایست حداقل 8 کاراکتر شامل حداقل یک حرف کوچک، یک حرف بزرگ و یک عدد باشد. (به عنوان مثال Ab123456)

چرا هنگام اتصال به اینترنت با خطای اتمام حجم یا اتمام زمان مواجه می شوم؟

برای هر گروه از کاربران براساس نقش کاربر در سازمان (استاد، دانشجو، کارمند) و سیاست های ابلاغ شده به مدیریت فناوری، محدودیت های مشخصی در زمینه حجم قابل استفاده در ماه یا مدت زمان استفاده در روز اعمال گردیده است که می توانید با مراجعه به پنل کاربری اشتراک اینترنت خود و انتخاب اطلاعات اشتراک از منوی سمت راست، از محدودیت های اشتراک خود مطلع شوید. همچنین با مراجعه به بخش گزارش مصرف اینترنت، می توانید ریز گزارش مصرف خود اعم از مدت زمان اتصال و حجم استفاده شده را مشاهده نمایید.

آیا در صورت به پایان رسیدن حجم رایگان اینترنت پیش از پایان ماه، امکان استفاده مجدد از اینترنت وجود دارد؟

در صورت خرید حجم (ترافیک)، محدودیت حجم اشتراک شما به میزان خریداری شده برداشته خواهد شد.

نحوه خرید حجم اینترنت دانشگاه چگونه است؟

با مراجعه به سایت Internet.Sums.ac.ir، گزینه خرید ترافیک را انتخاب نمایید. در مرحله بعد نام کاربری، رمز عبور اشتراک خود و پاسخ سوال امنیتی نمایش داده شده را وارد نموده و دکمه مرحله بعد را بزنید. در این مرحله حجم و محدوه زمانی مورد نظر خود را انتخاب نموده و دکمه انتقال به بانک را بزنید. پس از انتقال به صفحه درگاه بانک، اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نموده و مراحل پرداخت را طی نمایید. دقت داشته باشید که محدوده زمانی حجم خریداری شده را درست و با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید. چرا که پس از پایان مهلت، امکان استفاده از حجم خریداری شده وجود نخواهد داشت.


پرسش های متداول حوزه اتوماسیون اداری

دریافت اشتراک اتوماسیون اداری برای چه کسانی ممکن می باشد؟

دریافت اشتراک اتوماسیون اداری برای کلیه پرسنل دانشگاه که دارای پست سازمانی در واحد مربوطه می باشند، امکانپذیر می باشد.

نحوه دریافت اتوماسیون اداری به چه صورت می باشد؟

مسئول واحد مربوطه می بایست درخواست اشتراک جهت پرسنل تحت امر خود را به صورت رسمی از طریق اتوماسیون اداری ثبت و سپس مراحل دریافت اشتراک را از واحد کارگزینی پیگیری نمایند.

میزان حجم مجاز فایل پیوست در اتوماسیون چقدر است؟

میزان حجم مجاز فایل پیوست شده به نامه های اداری حداکثر 10 مگابایت و حداکثر 5 فایل تعیین شده است. میزان حجم مجاز فایل پیوست شده به پیام های ارسالی از طریق سیستم پیام، حداکثر 10 مگابایت و حداکثر 5 فایل تعیین شده است.


پرسش های متداول حوزه نرم افزار

نحوه درخواست نصب نرم افزار روی سیستم های اداری به چه صورت می باشد؟

کارکنان اداری می بایست درخواست نصب یا ارتقای نرم افزارهای مرتبط با حوزه کاری خود را از طریق سامانه درخواست خدمات فناوری ثبت و پیگیری نماید.


پرسش های متداول حوزه سخت افزار

نحوه درخواست تعمیر کامپیوتر به چه صورت می باشد؟

جهت رفع هرگونه مشکل در سخت افزارهای مرتبط با رایانه (کیس، مانیتور، کیبورد، موس و ...) کاربر سیستم می بایست درخواست خود را از طریق سامانه درخواست خدمات فناوری ثبت و پیگیری نماید. در صورت عدم امکان دسترسی به سایت مورد نظر به دلیل مشکل سیستم، کاربر می تواند موضوع را به صورت تلفنی با کارشناسان واحد فناوری اطلاعات پیگیری نماید.

نحوه درخواست ارتقای کامپیوتر به چه صورت می باشد؟

جهت درخواست نصب یا ارتقای تجهیزات سخت افزاری، کاربر سیستم می بایست درخواست خود را از طریق سامانه درخواست خدمات فناوری ثبت و پیگیری نماید.


پرسش های متداول حوزه شبکه

جهت رفع مشکلات اتصال به شبکه کاربر چه اقداماتی باید انجام دهد؟

جهت رفع مشکلات اتصال به شبکه (باز نشدن سایت های دانشگاه، عدم اتصال به اینترنت و ...) کاربر سیستم می بایست درخواست خود را از طریق سامانه درخواست خدمات فناوری ثبت و پیگیری نماید. در صورت عدم امکان دسترسی به سایت مورد نظر به دلیل مشکل سیستم، کاربر می تواند موضوع را به صورت تلفنی با کارشناسان واحد فناوری اطلاعات پیگیری نماید.


پرسش های متداول حوزه سایت

مسئولیت بروزرسانی محتوای سایت دانشکده برعهده چه افرادی است؟

مسئولیت بروزرسانی محتوای سایت در واحدهای مختلف اداره برعهده مسئول آن واحد می باشد. مسئول واحد می بایست درخواست خود را به صورت مکتوب در اتوماسیون اداری یا سامانه درخواست خدمات فناوری، به واحد فناوری اطلاعات اعلام نماید. ایجاد یا بروزرسانی محتوا پس از امکان سنجی و مطابقت محتوای درخواستی با استانداردهای موجود، توسط کارشناسان فناوری اطلاعات انجام می پذیرد.


پرسش های متداول حوزه سامانه آموزشی